Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.03.2011 15:31 - Приятелството като Бендеризъм;)
Автор: beckslover Категория: Забавление   
Прочетен: 13924 Коментари: 24 Гласове:
36


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

        

        Вчера домашната Луна ми възложи задача, да попитам енциклопедиста Гугъл, за сентенции, разкази и стихове на тема приятелство. 
      
        Прегледах няколкостотин дефиниции и умоИзключения по темата, и десетина пъти по-малко творби.
 

         О, Боже, толкова еднакъв смисъл!? И ако перифразирам харесан израз в нета, „Когато човек не пише, могат да го помислят за глупак, но пропише ли, отпадат всякакви съмнения.” 

        В прочетено по разни форуми и сайтове, останах с впечатление, че в около четвърт мнения и сентенции, приятелството си е вид негативизъм, пример за вероломсто и двуличие. Особено в това между двата пола. Там задължително ОООсанна, си се превръща в обикновено УУУ.
        В останалата част, амброзията и елеят, придават такаъв прекрасен вкус, че чак накъртва...

            „Възхитен” от тия епистоларни таратанци, между приказката за приятелство на дърваря и Мецана, и  диалогът с Прасчо: "...Здрасти, Пух, тъкмо навреме си дошъл за малка кльопачка", и ти си дошъл - това аз наричам Приятелски Ден.”, попаднах на позабравено стихотворение:

Как искаш да съм ти приятел?

При първата ни среща още,

използвайки ми слабостта, ти

реши да минеш за надмощен!

И слаб на думи, силен в мускул,

за луд ме обяви набърже,

на рамото ми лапа друсна,

и се закани „Ще те вържа!“

Махни си лапата проклета!

Помежду нас във клуп надвесен

виси едно въже, което

уж връзва мен, а тебе беси!

                Д. Дамянов  

           Матросовците на приятелството са ми ясни. Те си умират за приятел.
           Но искам да попитам друго.

           Ако недай Боже се наложи, можеш ли да Убиеш за приятел?


imageimage

imageimage





Гласувай:
42



1. анонимен - Истина
28.03.2011 15:43
мисля,че истинското приятелство в днешно време не е
много често срещано явление.Истинските приятели са
проверените във времето най-вече,и то тези,които не си
отиват,когато ти е трудно и тежко.
Убивам-силна дума-за истинския приятел си струва да влезеш
в огъня дори и да обърнеш света-така мисля аз.
цитирай
2. zadenzavoi - Скоро и аз разсъждавах по този въпрос.
28.03.2011 15:45
Но отговор не намерих.
цитирай
3. beckslover - xloris,
28.03.2011 15:57
съгласен, стига да не е само нестинарство...
цитирай
4. beckslover - zadenzavoi,
28.03.2011 15:58
Понеже заглавието включва Бендеризъм, ще ти отговоря с думите на Остап:
„Я дам вам парабеллум.” :))
цитирай
5. wonder - Хахахаххх... както е рекъл Остап Бендер:
28.03.2011 16:18
"Интересен човек сте Вие! Всичко Ви е наред! Чудно, пък и с такъв късмет, а и на свобода."

На ти и едно от мен, напълно анти-конти-извънбендеризместо. ;)))

ПРИЯТЕЛИ

Останахте ми само истинските,
отмерени от времето - най-верни.
Отдавна преживели рисковете,
останахте ми в пътищата черни
като от бяло цвете светъл спомен,
като сълза, донесена от вятър,
като венеца на света огромен,
като оазисен пустинен шатър.
Останахте най-верните, най-скъпи,
вода да ми полеете щом тръгна
и обичта ви чиста да ме къпе
след всичко, от което ще обръгна.
Останахте завинаги в покоя
над времето, пространството, нещата,
повярвали на истината моя,
че няма дума, равна на Приятел.
цитирай
6. elinora - За приятелството -
28.03.2011 16:28
люшкам се поетично между Валери Петров "Приятел пръв" и ето това-
Когато твой приятел те напусне
и плюе във лицето ти без жал,
ти плюнката му събери със устни
да я преглътнеш с дух осиротял...

Бих убила за семейството си и за другите хора които обичам. Поне си мисля, че бих...
цитирай
7. beckslover - Благодаря ти Чудо много!
28.03.2011 16:29
Това ми липсваше!

Иначе, както е казал Ибрахимович,
"Вино, женщины и карты нам обеспечены." ;))))
цитирай
8. cinichedonist - понеже гледам много филми
28.03.2011 16:31
бих казал, че

когато мики срещна малори

е чудесен филм

и донякъде дава отговор на въпроса
цитирай
9. beckslover - Ели,
28.03.2011 16:36
Тъй като съм на вълна Остап, ще ти цитирам него:

Вам памятник нужно нерукотворный воздвигнуть.:))
цитирай
10. wonder - А сега ти пращам едно много любимо, което Евстати Бурнаски посвещава на приятеля си Матей Шопкин:
28.03.2011 16:38
ЖИВЕЙ, ПРИЯТЕЛЮ!
Eвстати Бурнаски


ЖИВЕЙ когато имаш всичко
или от всичко си лишен
и късаш думите на срички,
за да не паднеш в техен плен!

ЖИВЕЙ, когато от тревата
орониш първата роса
и търсиш в утрото приятел
на детските си небеса!

ЖИВЕЙ, когато ти се плаче
или до плач си отвратен.
От бели вълци и гризачи,
които ровят в твоя ден!

ЖИВЕЙ, с умората на всеки,
сънувай неговия сън!
И ако всичко си отрекъл,
повикай слънцето отвън.

ЖИВЕЙ, когато те разлюбят
светкавици и ветрове
и нежността започне грубо
метални устни да кове!

ЖИВЕЙ, с гласа и препирните
на малките си дъщери!
Изстинеш ли съвсем, опитай
ледът искра да сътвори!

ЖИВЕЙ, дори да си измамен
от собствената си съдба
и вместо да усетиш рамо,
усещаш нечий нож в гърба.

ЖИВЕЙ, за всичко! А когато
Животът вече изгори,
вдигни се пак и без остатък
останките му събери.

ЖИВЕЙ и всяка адска жега
с капчукова вода полей!
Дори да ти коват ковчега
живей, приятелю, ЖИВЕЙ!

цитирай
11. beckslover - cinichedonist,
28.03.2011 16:40
те все пак са влюбени убийци
цитирай
12. beckslover - ОЩЕ благодаря, Чудо.
28.03.2011 16:42
ЖИВЕЯ...
цитирай
13. cinichedonist - мислиш ли,
28.03.2011 16:48
че има разлика между
това да убиваш заради любов
и
това да убиваш заради храна
цитирай
14. beckslover - cinichedonist,
28.03.2011 16:58
според мен има разлика
при последното няма емоция
там има Глад
цитирай
15. balgarski7vinarki - Za priatelstvoto...
28.03.2011 17:44
Ne e kuchi sin, a e Kuchi-San...
/koito ima kuche shte me razbere tochno.../
цитирай
16. beckslover - български винарки,
28.03.2011 17:51
Еее, то често си е и Сукин.
Приятелството понякога има виме...
И канелка даже...:))
цитирай
17. malchaniaotnadejda7 - Здрасти!
28.03.2011 22:16
Неудобно ми е да ти призная, но - няма да ми мигне окото. Т.е. - в пълна готовност съм да се гръмна за приятел. Следователно и да гръмна всеки, който заплашва живота му. На малкото живи приятели, които останаха... :(
Хубав въпрос.
цитирай
18. beckslover - Здрасти!
28.03.2011 22:36
Е, аз не бих се гръмнал. Щото няма да мога да гръмна за него.:))
Но съм съгласен донякъде с теб. Трябва да правим за приятели..

Както казва музата ми Остап, „Не будьте божьей коровой.”
цитирай
19. ckarlet - В днешно време е трудно да се съхрани ...
28.03.2011 23:51
В днешно време е трудно да се съхрани истинско приятелство, Вeckslover, но когато го има е хубаво да го опазим!
Поздрави!
цитирай
20. beckslover - :)
29.03.2011 00:08
Истинското приятелство не може да се консервира Скарлет.
И няма нужда да се пази...
Поздрави и за теб!
цитирай
21. dorichela - Имаше една приказка, че не е трудно ...
29.03.2011 10:24
Имаше една приказка, че не е трудно да умреш за приятел. Трудно е да намериш такъв, за който си заслужава да умреш. Предполагам за убиването важи същото :)
цитирай
22. beckslover - :)
29.03.2011 14:12
Най-вероятно Дори.:)
цитирай
23. gkowachew - Не мога да отговоря!
04.04.2011 15:51
Няма да е честно да увъртам...
цитирай
24. beckslover - gkowachew,
04.04.2011 16:47
Отнася се и за мен.
По-подобен повод, Остап е казал:
„Не надо оваций! Графа Монте-Кристо из меня не получилось. Придётся переквалифицироваться в управдомы.”

И още: „ Пятьсот рублей могут спасти гиганта мысли.” :)))

цитирай
Търсене

За този блог
Автор: beckslover
Категория: Забавление
Прочетен: 150709
Постинги: 23
Коментари: 184
Гласове: 3826
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930